dimarts, 24 de març del 2009

La nostra gran enemiga

A l'altre 50% d'aquesta assignatura, especialitzad en cultura, m'he embarcat en l'aventura de preparar la secció de moda. Fixa't si m'hi he embarcat que m'he limitat a maquetar-ho tot... si és que a vegades em fico de peus a la galleda.
El cas és que me n'he adonat que no m'agrada el mundillo aquest. La roba, la nostra gran enemiga. En el fons, els nostres instints més bàsics ens empenyen a quedar-nos sense aquesta segona pell! Sempre desitjem desfer-nos-en, quedar-nos ben nus i desprotegits, però naturals. De fet, la roba tendeix a desaparèixer per si sola, exceptuant estacions amb gran declinació de temperatures, la resta de temporades: destape i reducció al mínim minimalisme (tot i que maxificació de preus). La idea d'Spencer Tunick hauria de ser convertida en llei.
Aquesta (maleïda) segona pell definitoria, que diu tan i tan poc de nosaltres mateixos. Ens deixem definir pel sentit atribuït d'unes marques, d'uns materials, d'una combinació de colors i més val que ho facis be, que sinó l'embolcall farà de prejudici a l'esguard de qualsevol. Ja pots dir molt de qualsevol amb una simple repassada a què duu posat. Un escàner superficial.
I d'altra banda, sobre el mundillo, alerta, que mai estaràs prou a l'alçada i si passes d'una XS: denyed entry. Pedanteria, pretensió, banal adoració de qui marca la tendència i repúdia la resta com a passats de moda. La reconversió del passat en el present és el que es porta i la innovació en la combinació. T'hi has de dedicar exclusivament per saber-ho fer, i jo ja tinc prou feina i d'altres interessos. Com m'agrada, en ocasions, aquesta professió i aquesta carrera buida de sentit, que em permeten criticar per criticar, com deia Alaska.
Com a tot sector, el llenguatge especialitzat és el que es porta i sobretot d'importació. Molt sectari tot plegat. El que més em preocupa, en tot cas, és el cordó sanitari que hi ha entre la passarel·la i el món real, una bretxa que és necessària tal i com en el Mite de la Caverna. El món de les idees i el món real, el món de les idees no és real. Al cap i a la fi, si Amancio Ortega és l'home més ric de l'Estat (i ara també primer de les constructores) serà per alguna cosa, i és que ha intentat rebaixar a la realitat allò que hi ha als aparadors del passeig de Gràcia.
Jo de totes maneres reivindico que la nostra gran enemiga (o una d'elles) hauria de ser vetada i els naturistes tenen tota la raó del món. Convertim la terra en un Fonoll a escala global.

2 comentaris:

  1. Deixa'm que posi en dubte algunes sentencies d'aquest discurs. Des de que no vivim en un món nu, la moda -o la roba, sense més- és una signe més de l'evolució personal i del món en general. És afortunadament un distintiu més en aquesta societat que, a voltes, preté que tots ens assemblem. La moda és una carretera més de la llibertat d'expressió, si no ets un esclau de la moda, pots ser el seu divertit company de joc. Per mi, la moda, és magnífica, és un luxe que canvia cada temporada i em sorpren. És una arma de seducció també. A Fonoll et reben amb les cortines obertes mostran un nul indici de insinuació. La moda no serveix només per tapar-nos -que va molt bé perquè sinó tinc fred- sinó que també per destapar-nos. I el destape és un moviment que va captivar a tothom...mira que a ratlla l'hem seguit tots.
    Tot i així, estic d'acord en la secta que s'ha format al voltant d'aquest món, on la XS es el guante perfecto per ser convidat o ser vetat.
    Jo entro on em dona la gana, con o sin guante, punto pelota.

    ResponElimina
  2. Es una batalla difícil esto que propones...

    ResponElimina