dissabte, 7 de març del 2009

Mamá

Tenint en compte que l'art és una etiqueta que posem a una obra, diré que les etiquetes, normalment, també porten preu. I sobre el preu i el valor diré que és tan relatiu com el criteri de qui penja tal etiqueta. I sobre qui penja l'etiqueta diré que no en té ni idea. Ara jugaré a fer filosofia i potser m'arrisco a ficar molt la pota, a desprestigiar anys i panys de Teoria de l'Art...
M'amagaré darrere la semàntica per donar una definició prou circular i inexacta de què és art: l'art és la creació de l'artista (y me quedo más ancho que largo).

I d'aquesta manera tan brillant i aprofitant diverses crisis i redefinicions d'aquest concepte al llarg dels temps, des de la tècnica i l'
artesania grega, les sales d'exotismes clàssiques, renaixements i variades morts d'intervenció dadaista, el preu d'un quadre de Mark Rothko, Centre Blanc, es va vendre per 54 milions d'euros. Com? D'un cop de martell a Sotherby's.
Podria parlar d'estètica, del valor de l'art, de la revalortizació, de l'hipervalorització, de l'autoria, de moda, criticar com el capitalisme (i bla bla bla) i sobretot podria simplement dir que:

Mamá, quiero ser artista,
¡Oh! Mamá, ser protagonista,
Con pieles o harapos con tal de ser trapos,
De estrella solista que hace suspirar.

3 comentaris:

  1. he seguir el teu consell.. i he traspassat el genialidadylocura tan meu al demartavives, que la veritat, l'he escrit des d'un horitzó una mica més llunyà...suposo que és pel fet de que no em surt tan directe del cor...

    respecte al teu escrit em quedaré amb la part final: "mamá, quiero ser artista"...jo li deia quan era petita...ara m'ho diu alle practicament cada dia...una mica tergiversat: "nena, amb aquest teatre que fas jo crec que d'aquí a la gran pantalla"... pq m'ho deu repetir tan?

    ResponElimina
  2. Mamá quiero ser artista,
    mamá quiero ser torero,
    quiero un tractor amarillo....

    Sempre van molt units el "mama" i el verb "querer". Jo a la meva li dic que vull ser cantant però no sé perquè no ho materialitza... :)

    ResponElimina
  3. M'encanta la teva definició d'art! Realment l'art és tan abstracte que com trobar-li una definició??
    Per altre banda, jo també vull ser artista i que els meus quadres es venguin per 52 milions, tot seria molt més fàcil, no?

    ResponElimina